mandag 7. februar 2011

Vurdering av Julianyland.com

Vurdering av andres tekster er et av læreplanmålene i Kommunikasjon og Kultur, og derfor har jeg vurdert en blogg på topplista av blogg.no. Den bloggen jeg har valgt er bloggen til Julia Nyland Ørsahl. Jeg er innom bloggen til Julia daglig, rett og slett fordi det har blitt en vanesak.


Julia er en jente på 17 år som blogger om livet sitt. Hun skriver om blant annet hunden sin, skole, sminke og ellers andre ting som opptar en vanlig 17-åring. Jeg leser bloggen hennes fordi hun er på samme alder som meg og skriver om ting som opptar meg. Det jeg liker ved bloggen er at hun har en del motetips og sminketips som kan være greit å lese om. 

Det jeg ikke liker ved bloggen hennes er at det kan bli litt mye av det samme. Det er mye "hva jeg har gjort i dag"-innlegg, som kan bli kjedelig å lese om i lengden. Hun kunne for eksempel skrevet om litt viktigere saker, som organisasjoner med et godt formål hadde det vært en bedre blogg. 
Alt i alt er det en grei blogg, som gir innsikt i livet til ei 17år gammel jente. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar